Ο Σαμσών Ρακάς, μετατρέποντας ένα Renault του ’93 σε κινούμενο θεατρικό χώρο για τρεις επιβάτες τη φορά, και χρησιμοποιώντας ως χάρτη το εν εξελίξει ποιητικό του έργο «Ούτις», χτίζει μια ψυχογεωγραφική περιήγηση μέσα στην πόλη των Αθηνών, βάζοντας τα ποιήματα στη θέση τους

Τέχνη υπό την
επήρεια της πόλης

Η αφίσα της παράστασης απεικονίζει τον σημαντικό γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά εν έτει 1902 (έτος εξόδου από το ψυχιατρείο
Κέρκυρας) που δημοσιοποιείται για πρώτη φορά και αποτελεί προϊόν προσωπικής έρευνας. (για το θέμα βλέπε εδώ)

Δελτίο Τύπου

Ο Σαμσών Ρακάς, μετατρέποντας ένα Renault του ’93 σε κινούμενο θεατρικό χώρο χτίζει μια ψυχογεωγραφική περιήγηση σε επιλεγμένα σημεία της πόλης. Οδηγό της παράστασης, για τρεις θεατές-επιβάτες κάθε φορά, αποτελεί η ανέκδοτη ποιητική του έκταση «ΟΥΤΙΣ» η οποία επιχειρεί να προσδώσει στην έννοια του έρωτα τα χαρακτηριστικά μιας εθνικής ταυτότητας, μιας πατρίδας, πού άλλοτε παίρνει τη μορφή ενός τόπου καταγωγής κι άλλοτε μιας νήσου εξορίας. Απώτερος σκοπός της περιπλανώμενης παρουσίασης είναι να πράξει on the road μια κατάθεση προφορικού λόγου συνδέοντας τη διάχυτη απόγνωση της πόλης με την απώλεια του κέντρου της.

Τι είναι όμως το «χαμένο κέντρο» που θα ανιχνευθεί; το ασύγκριτο υποκείμενο του πόθου; η ανόθευτη μυστικιστική αρχή; η τέχνη που δεν αποβλέπει; η δημιουργία συγκίνησης έξω από τους όρους της μαζικής κουλτούρας; μήπως το τέλος της εγωπάθειας; Και κάτι ακόμη: αφού είναι χαμένο, πώς μπορεί να εντοπιστεί στις μέρες μας; κρύβεται κάπου; ή μήπως θα πρέπει να επανεφευρεθεί; θα το δούμε στη διαδρομή αυτό.

Σε κάθε περίπτωση το καλέμι στα δόντια είναι απαραίτητο, είτε για να πελεκίσει ένα κομμάτι μάρμαρο από τη νέα Ελλάδα, είτε για να λαξεύσει τον τάφο της παλαιάς. Γιατί από πνευματικούς ανθρώπους μπουχτήσαμε, και από λόγια του αέρα. Από πνευματικούς βανδάλους πάσχουμε, και από χτίστες.

Σημείο συνάντησης | Άγαλμα Παλαμά · Ακαδημίας και Ασκληπιού (Μετρό Πανεπιστήμιο) Σημείο αποβίβασης | Τεχνόπολις – Γκάζι (Μετρό Κεραμεικός) Δυνατότητα παραστάσεων κάθε μέρα στις 20:00 Κείμενο-σκηνοθεσία-μουσική επιμέλεια: Σαμσών Ρακάς Τέλη Κυκλοφορίας: 10€ (με homemade CD των ποιημάτων και έντυπο παράστασης) Διάρκεια: ≈ 130 λεπτά

Κρατήσεις θέσεων:
-με κλήση (ή SMS) στο 6936510291
-με μέηλ
στο samson_rakas@yahoo.com

 

Έναρξη 13 Μαρτίου

Έναρξη:
15 Μαρτίου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΘΕΣΕΩΝ

Μάρτιος

17.3 – 0 θέσεις
18.3 – 0 θέσεις
19.3 – 0 θέσεις
20.3 – 0 θέσεις
21.3 – 0 θέσεις
22.3 – 0 θέσεις
23.3 – 0 θέσεις
24.3 – 0 θέσεις
25.3 – 0 θέσεις
26.3 – 0 θέσεις
27.3 – 0 θέσεις
28.3 – 0 θέσεις
29.3 – 0 θέσεις
30.3 – 0 θέσεις
31.3 – 0 θέσεις

 

Απρίλιος

1.4 – 0 θέσεις
2.4 – 0 θέσεις
3.4 – 0 θέσεις
4.4 – 0 θέσεις
5.4 – 1 θέσεις
8.4 – 0 θέσεις
9.4 – 0 θέσεις
10.4 – 0 θέσεις
11.4 – 0 θέσεις
12.4 – 0 θέσεις
13.4 – 0 θέσεις
17.4 – 3 θέσεις
18.4 – 3 θέσεις
21.4 – 2 θέσεις
22.4 – 3 θέσεις
23.4 – 3 θέσεις
24.4 – 0 θέσεις
27.4 – 3 θέσεις
28.4 – 1 θέσεις
29.4 – 3 θέσεις

+

Εκπομπή Πρώτη

«Εκείνο που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τους δρόμους, είναι σημαντικότερο από εκείνο που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε την ζωγραφική»

Γκυ-Ερνέστ Ντεμπόρ
Έκθεση περί της Κατασκευής Καταστάσεων (Ιούλιος 1957)

υλικό από τα παρασκήνια της υπαίθρου

(ανανεώνεται)

α δεν σου ‘πα,
μου ‘κανε παράπονα ο ουρανός εχτές
πως δεν τον κοιτάζω τις νύχτες τελευταία
τι να του έλεγα;
ότι πια δεν τον χρειάζομαι
επειδή βρήκα τον ουρανό
και μάλιστα πιο ξάστερο σε σένα;
τι να του έλεγα; πώς
με ξεμυάλισες τελείως;
δειλιασα και τίποτα δεν ειπα
έσκυψα μονο το κεφάλι μου
κι έψαξα για υπόστεγο να του κρυφτώ
με κάποιες τύψεις είναι η αλήθεια
που πρόδωσα το θαύμα της σιωπής
για να κοιτάξω το συμφέρον της καρδιάς μου

Διαβάστε Περισσότερα

γιατί μόνο εσύ το έμαθες πως
σ’ άφησα να το μάθεις πως
ο υψωμένος
δείκτης του χεριού μου
ποτέ δε θέλησε να δείξει τοπο
να γίνει ο ίδιος τόπος προσπαθούσε
για τούτο πάσχιζε μονάχα
τόπος προσγείωσης της πεταλούδας,
Ερχομέ μου

Διαβάστε Περισσότερα

είπα πλησίασε, τραυματιοφορέα Τόπε
να πάρει μπρος ο πόλεμος
τα λάβαρα να ξεμπαουλωθούν
γιατί πράγματι ο πόλεμος θ’ αρχίσει
όταν του δικέφαλου αετού
τα δυο κεφάλια
ξάφνου θα ξεπαγώσουνε από το χρόνο
και θα στραφούν ν’ αντικριστούνε
είπα πλησίασε, κεφάλι Ιερό
πλησίασε ανάγωγα ποιος πόλεμος
ρωτάει αν επιτρέπεται για να περάσει;

ένας Σολωμός
θεμελίωσε το έθνος
ένας νέος Σολωμός
θα ‘ρθει για να το καταστρέψει

Διαβάστε Περισσότερα

Ημερολόγιο Παράστασης

[Εντυπώσεις Επιβατών]

Ημερολόγιο · σελίδα νούμερο οχτώ

«Ήμασταν τρία παιδιά τριάντα χρονών, αλλά όχι τρία τριαντάχρονα παιδιά.» Πρώτη φορά πήγαινα σε παράσταση έχοντας τόσο άγχος. Δεν είμαι σίγουρος γιατί άγχος, δεν είμαι σίγουρος τι είδους άγχος. Ίσως υποψιαζόμουν ότι θα με κάνει να νιώσω λιγότερο θεατής. Δεν γνωρίζω... Διαβάστε Περισσότερα

απόσπασμα από την απαγγελία Νο9 του CD της παράστασης

σε έναν παράδρομο της Συγγρού

«Ο λαβύρινθος είναι η πατρίδα του διστακτικού.
Ο δρόμος όποιου φοβάται να φτάσει στο στόχο του εύκολα θα σχηματίσει λαβύρινθο.
Έτσι κάνει η ορμή στα επεισόδια που προηγούνται της ικανοποίησής της.
Έτσι όμως κάνει και η ανθρωπότητα που δεν θέλει να ξέρει τι θ’ απογίνει μ’ αυτήν»

Βάλτερ Μπένγιαμιν

«Ο λαβύρινθος είναι η πατρίδα του διστακτικού.
Ο δρόμος όποιου φοβάται να φτάσει στο στόχο του εύκολα θα σχηματίσει λαβύρινθο.
Έτσι κάνει η ορμή στα επεισόδια που προηγούνται της ικανοποίησής της.
Έτσι όμως κάνει και η ανθρωπότητα που δεν θέλει να ξέρει τι θ’ απογίνει μ’ αυτήν»

Βάλτερ Μπένγιαμιν

προς μιαν εμπράγματη ποίηση